Minddefiеldz или още Александър Петров е роден в София през 1986 г. Завършва Национално средно общо образователно училище “София”, профил Приложни изкуства. Има завършена бакалавърска степен „Керамика и Стъкло” при професор Моника Попова в Нов Български Университет, където в момента прави магистратура. По покана на Моника Попова участва в следните изложби: в галерия “Плаза” на Сан Стефано през 2020 и 2022. В Галерия “Депоо” участва в изложба през 2021. Самостоятелно през 2015 прави авторска изложба в Московския градски педагогически университет на тема “Japan Invention”. 2022 взима участие в София Ъндърграунд 2022. От 2004-та година работи като асистент-дизайнер в “Арт Глас Дизайн” ЕООД, фирма която се занимава с дизайнерска обработка на декоративно и промишлено стъкло.
Настоящата изложба ISANY: Сънища от стъкло е първата самостоятелна изложба на Minddefieldz у нас.
Я.К.: От малък се увличаш по колите и от ранна възраст се занимаваш със стъкло. Затова идеята за кола от стъкло, колкото и сюрреалистична, при теб изглежда по-скоро логична или поне закономерна. Би ли ни разказал за твоя проект ISANY?
А.П.: Това име ISANY, го измислих още края на 80-те, като име за моите модели, рисунки на коли. Всеки ден рисувах в един тефтер нови скици. Това продължи кажи-речи цял живот. Въпросният прототип на изложбата е като реализирана детска мечта, защото беше все едно работя за автомобилна компания и правя истински 3D модел, а не просто рисунка.
А.П.: Това име ISANY, го измислих още края на 80-те, като име за моите модели, рисунки на коли. Всеки ден рисувах в един тефтер нови скици. Това продължи кажи-речи цял живот. Въпросният прототип на изложбата е като реализирана детска мечта, защото беше все едно работя за автомобилна компания и правя истински 3D модел, а не просто рисунка.
Я.К.: Миналата година реализира пилотния си проект за автомобил от керамика в рамките на магистърската програма при Моника Попова в НБУ. Как ти се роди идеята за нея?
А.П.: Една от темите, от които можеше да избираме, беше „Моето превозно средство“. Това беше идеално за мен. Преди това бях правил коли само от пясък на плажа. Моделирането с глина е истинско удоволствие, по която и да е от темите, и годините на обучение при Моника Попова бяха и все още са едни от най-хубавите ми.
А.П.: Една от темите, от които можеше да избираме, беше „Моето превозно средство“. Това беше идеално за мен. Преди това бях правил коли само от пясък на плажа. Моделирането с глина е истинско удоволствие, по която и да е от темите, и годините на обучение при Моника Попова бяха и все още са едни от най-хубавите ми.
Я.К.: Занимаваш се от двадесетина години и с графити. Каква е тяхната роля в изложбата?
А.П.: Радвам се че правя изложбата в галерия Depoo, именно защото там мога да рисувам по стените. За представянето на една кола, фона на провокативните цветове на една графити стена е изключително подходящ, защото я поставя в атмосферата на улицата.
А.П.: Радвам се че правя изложбата в галерия Depoo, именно защото там мога да рисувам по стените. За представянето на една кола, фона на провокативните цветове на една графити стена е изключително подходящ, защото я поставя в атмосферата на улицата.
Я.К.: Както стана вече дума, за теб стъклото е втора природа. Би ли ни разказал малко повече за вашата семейна фирма AGD (Art Glass Design)? Как се наложихте на пазара, с какво се занимавате в момента, какви са бъдещите ви проекти?
А.П.: Art Glass Design, фирма занимаваща се с огъване на стъкло, създадена от баща ми, съществува от 89-та година. Но работата със стъкло в моето семейство започва много отдавна. Още края на 30-те години, дядо ми отваря собствено ателие за художествена обработка на стъкло. Той, Величко Петров, е майстор на ръчното гравиране, а също така и на техниката глиптика. Баща ми се насочи към огъването, още в началото но 90-те, и беше първият, който се занимава с това в България. Огъване на флоат, тоест плоско стъкло, а не леене на разтопено стъкло. Нашите стъкла намират приложение в архитектурния и интериорен дизайн по индивидуални проекти.
А.П.: Art Glass Design, фирма занимаваща се с огъване на стъкло, създадена от баща ми, съществува от 89-та година. Но работата със стъкло в моето семейство започва много отдавна. Още края на 30-те години, дядо ми отваря собствено ателие за художествена обработка на стъкло. Той, Величко Петров, е майстор на ръчното гравиране, а също така и на техниката глиптика. Баща ми се насочи към огъването, още в началото но 90-те, и беше първият, който се занимава с това в България. Огъване на флоат, тоест плоско стъкло, а не леене на разтопено стъкло. Нашите стъкла намират приложение в архитектурния и интериорен дизайн по индивидуални проекти.